Mikä ihmeen LeA?

Lempäälän Ampujat ry, tuttavallisemmin LeA, on vuonna 1958 perustettu ampumaurheiluseura. Kuten nimestä voi päätellä, kotipaikkamme on Lempäälän kunta Pirkanmaan sydämessä.

Seuramme jäsenmäärä on n.160 ja seurassa harrastetaan aktiivisesti useimpia SAL:n virallisia ampumaurheilulajeja. Tällä hetkellä seuran lajivalikoimasta löytyvät SAL:n viralliset pistooli-, kivääri-, mustaruutiammunnan eri lajit sekä Practical -ammunta (IPSC).

Seurallamme on Lempäälässä oma viisipaikkainen sisäampumarata, jossa on sekä ilma-asetaululaitteet, että ruutiasetaululaitteet (.22LR). Lisäksi seurallamme on ratavuoroja Satakunnan Lennoston ampumaradoilla ja jäsenillämme on mahdollisuus vierailla muutamilla yhteistyöseurojemme ampumaradoilla. Jäsenillämme onkin näin mahdollisuus harrastamiseen vuoden ympäri!

LeA:n jäsenet ovat myös kilpailleet ahkerasti eri tasoisissa kilpailuissa vuodesta 1958 alkaen. Joskus on hävitty, toisinaan voitettu, mutta yritys on aina ollut kova ja palkintosijoitusten perusteella kiitettävästi ollaan onnistuttu.